سن حقیقی کره زمين چقدر است؟
mehrshadhanafi.lxb.ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبلیغات
mehrshadhanafi.mahtarin.com
تاریخ : یک شنبه 15 بهمن 1391
بازدید : 667
نویسنده : مهرشاد حنفی

 

زمین,سن زمین

 

كشفي جديد توسط محقق دانشگاه فناوري ميشيگان با ارسال يك موج شوك به دنياي علم زمين، هسته داخلي زمين را پيرتر از تصورات پيشين نشان داده است.


الكسي اسميرنوف، استاديار ژئوفيزيك به همراه دانشمنداني از دانشگاه‌هاي روچستر و ييل دريافته‌اند كه هسته دروني زمين حداقل 1.2 ميليارد سال از محاسبات پيشين پيرتر است.

 

پيش از اين، اسميرنوف در حل معماي چگونگي شكل‌گيري سازه‌هاي بزرگ بازالتي در سيبري كه آن نيز يك پژوهش جنجالي محسوب مي‌شد، همكاري كرد بود.


اسميرنوف از داده‌هاي ديرينه‌ مغناطيسي براي تحقيقات خود استفاده كرده و به اندازه‌گيري ميدانهاي مغناطيسي در قديمي‌ترين سنگهاي زمين پرداخت.

 

وي با نمونه‌گيري از سنگهاي اطراف جهان توانست سن هسته داخلي زمين را برآورد كند كه به ادعاي اين دانشمند، به آغاز صفحات تكتونيكي نيز مرتبط است.


اين استاد دانشگاه ميشيگان اظهار كرد: در فرايند فرورانش صفحه، يكي از صفحات به زير ديگري فرو رفته و به سمت هسته زمين سرازير مي‌شود. هنگامي كه اين ماده صفحه سرد در ابتداي امر به مرز هسته مايع مي‌رسد، ممكن است باعث آغاز شكل‌گيري و رشد هسته داخلي جامد آن شود.

 

وي همچنين رانش قاره‌يي را نيز كه در طول زمان در مناطقي مانند هند اتفاق افتاده در اين مطالعه احتساب كرده است.

 

اين فرايند ژئودايناميك كه رفتار ميدان مغناطيسي را نيز تغيير مي‌دهد، به ادعاي اسميرنوف بسيار قبل‌تر از آنچه تاكنون تصور مي‌شد، اتفاق افتاده است.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








mehrshadhanafi.loxblog.com
به وبلاگ من خوش آمدید.در این سایت همه چیز وجود دارد مثل بازی.کد تقلب بازی ها.آهنگ.جی تی آی.کارتون.رمان.داستان.علمی.نرم افزار کامپیوتر و آیپد و آیفون و آندروید.ترینر.عکس های خنده دار.فکری.زبان.درسی و آموزشی و ...............من مهرشاد حنفی هستم.لطفا از صفحات دیگر وبلاگ دیدن نمایید و در وبلاگ عضو شوید.در نظر سنجی شرکت کنید.درنظر سنجی (شما کدام یک از مورد های زیر را دوست دارید؟) هر موردی را که بخواهید در وبلاگم میگذارم.راستی منتظر نظرات خوب شما هستم.وبلاگ منو محبوب کنید و به دوستان و آشنایان این وبلاگ را معرفی کنید.اگر هم خواستید مطالبی به وبلاگم اضافه کنید و از بعضی مطالب مخصوص اعضا برخوردار شوید پس در وبلاگم عضو شوید. ((((منتظرم))))

شما کدام یک از مورد های زیر را دوست دارید؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه چیز دونی و آدرس mehrshadhanafi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com